2011/2012 BA-IMK_KIO Kommunikation i organisationer
| English Title | |
| Kommunikation i organisationer |
Kursusinformation | |
| Sprog | Dansk |
| Point | 7,5 ECTS (225 SAT) |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Bachelor |
| Varighed | Et semester |
| Placering | Forår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel Markedskommunikation |
| Kursusansvarlig | |
| |
| Fagområde/Category | |
| |
| Sidst opdateret den 29 maj 2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
|
Den studerende skal kunne: • Identificere og definere kommunikationsproblemer i konkrete cases • Udvælge og redegøre for de teorier der er bedst egnede til at forklare årsagerne til problemerne • Operationalisere og anvende teorierne i konkrete analyser af empirien • Give teoretisk funderede løsningsforslag på baggrund af analysen • Redegøre for potentielle svagheder i egen analyse • Demonstrere metode- og formidlingsmæssig sikkerhed, herunder: • Formulere sig klart og præcist med anvendelse af det relevante fagsprog • Angive sine kilder korrekt og konsekvent i besvarelsen • Sikre intern sammenhæng i fremstillingen | |||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| . | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
De studerende skal tilegne sig teoretisk viden som kan bruges til at analysere hvordan kommunikation påvirker, og påvirkes af, organisationers struktur, kultur og omverden. Derudover skal kurset sætte de studerende i stand til at kunne anvende denne viden i forbindelse med praktiske kommunikationsopgaver. | |||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
| Kurset består af en kombination af holdundervisning, diskussioner, oplæg fra studerende, samt mundtlige og skriftlige øvelser. For at sætte kurset ind i en realistisk og praktisk sammenhæng vil en del af kurset være bygget op omkring en eller flere caseopgaver. | |||||||||||||||||
| Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| Litteratur | |||||||||||||||||
Vejledende litteratur: | |||||||||||||||||