2011/2012 BA-HAJ_SKAT Skatteret
| English Title | |
| Tax Law |
Kursusinformation | |
| Sprog | Dansk |
| Point | 7,5 ECTS (225 SAT) |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Bachelor |
| Varighed | Et quarter |
| Placering | Tredje quarter |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og erhvervsjura |
| Kursusansvarlig | |
| |
| Fagområde/Category | |
| |
| Sidst opdateret den 29 maj 2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
|
Målet er, at de studerende skal: • tilegne sig et overblik over retsreglerne inden for faget og i et klart og korrekt sprog kunne redegøre herfor, • forstå det centrale indhold af retskilderne inden for retsområdet og i et klart og korrekt sprog kunne redegøre herfor, • forstå forholdet mellem retskilderne og i et klart og korrekt sprog kunne redegøre herfor, og • beherske den juridiske metode og være i stand til at analysere problemstillinger og vise, hvordan konkrete eksempler kan løses korrekt ved anvendelse af de relevante retskilder inden for retsområdet. I relation til ovenstående forventes de studerende at opnå indsigt i og fortrolighed med følgende hovedemner: • Skatterettens retskilder • Den skattepligtige indkomst • Beskatning af lønindkomst • Beskatning af kapitalgevinster • Subjektiv skattepligt | |||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| . | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Faget sigter på at give en indføring i de grundlæggende skatteretlige regler med henblik på at sætte den studerende i stand til at identificere og selvstændigt at løse væsentlige problemstillinger inden for skatteretten. | |||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
| Det forventes at de studerendes arbejdsindsats fordeler sig over fagets 225 arbejdstimer på følgende vis: | |||||||||||||||||
| Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| Litteratur | |||||||||||||||||
Pensum er vejledende. Se lektionsplanen på Learn for yderligere information. | |||||||||||||||||