2010/2011 DIP-DIP_HH Kontekst og dynamikker i politisk ledede organisationer
| English Title | |
| Kontekst og dynamikker i politisk ledede organisationer |
Kursusinformation | |
| Sprog | Dansk |
| Point | 5 ECTS (150 SAT) |
| Type | Valgfrit |
| Niveau | Diplom |
| Varighed | Et semester |
| Placering |
Efterår
Lørdag den 27. august 2011 Fredag den 16. september 2011 Lørdag den 1. oktober 2011 Fredag den 14. oktober 2011 |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Min. antal deltagere | 25 |
| Maks. antal deltagere | 50 |
| Studienævn |
Studienævnet for HD 2. del - Organisation |
| Kursusansvarlig | |
| |
| Fagområde/Category | |
| |
Udbydes under åbent universitet-Udbydes under åben uddannelse. | |
| Sidst opdateret den 29 maj 2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||
|
Faget henvender sig til ansatte i den offentlige sektor og til andre der arbejder i politisk ledede organisationer (interesseorganisationer). Faget har en kraftig fokus på ledelse i politiske organisationer. Det er fagets mål, at give de studerende kompetencer med henblik på at kunne identificere, analysere og udvikle forslag til løsning af organisatoriske og ledelsesmæssige problemstillinger i offentlige og politiske ledede organisationer. Formålet med faget er at give deltagerne:
| |||||||||||||||
| Forudsætninger | |||||||||||||||
| Udbydes til alle HD studerende | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| Eksamination | |||||||||||||||
| Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||
Faget vil beskæftige sig med den politiserede organisation – kendetegn og vilkår, herunder de særlige retslige-, økonomiske-, forvaltningsmæssige-, og organisatoriske forhold, der gør sig gældende for sådanne organisationer. Endvidere ses der på:
| |||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||
| Undervisningen understøttes af øvelser/casearbejde med henblik på at de studerende arbejder med praksisnærer problemstillinger. | |||||||||||||||
| Yderligere oplysninger | |||||||||||||||
HD(O) administrationen | |||||||||||||||
| Litteratur | |||||||||||||||
| |||||||||||||||