2015/2016 BA-BKOMO4015U Strategisk kommunikation i praksis
| English Title | |
| Strategic Communication in Practice |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 15 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Bachelor |
| Varighed | To semestre |
| Starttidspunkt | Efterår, Forår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Primære fagområder | |
|
|
| Sidst opdateret den 16-11-2015 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: Bedømmelsen tager udgangspunkt i disse
læringsmål, hvor den studerende skal:
|
|||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||||
|
3.semester: Ekstern kommunikation i
praksis
Faget ’Strategisk kommunikation i praksis’ har fokus på en række emner, som video-, event- og oplevelseskommunikation, projektledelse, digitale strategier og operationelle indholdsplaner til sociale platforme samt hvordan man sætter dagsorden i medierne og skriver bedre, professionelle tekster.
Undervisningen i Kommunikationsværkstederne Undervisningen har afsæt i praksis, hvor den studerende via ’real-life-cases’ øves i strategisk kommunikationstænkning, planlægning og eksekvering i et ’simuleret’ kommunikationsmiljø.
|
|||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningen i
Kommunikationsværkstederne er baseret på cases med forskellige
kommunikative udfordringer, som den studerende vil møde i
erhvervslivet. Vi dykker ned i casen, diskuterer muligheder og
begrænsninger, eksperimentere, er kreative, skriver, gentænker,
planlægger og eksekverer samtidig med, at vi holder det op mod
’virkeligheden’ i en organisation med afsæt i fagets teorier,
metoder og teknikker.
Undervisningen forudsætter en meget aktiv indsats fra den studerende, som i høj grad selv skal identificere, definere og formulere de problemstillinger, som er relevante og væsentlige at arbejde med i casen. Den studerende arbejder ofte i grupper med underviseren som facilitator, vejleder og inspirator. I forbindelse med undervisningen skal den studerende læse en række tekster. Teksterne er let tilgængelige og anvendelsesorienterede ift. løsningen af de praktiske kommunikationsudfordringer, som den studerende møder i ’Værkstedet’. Teksterne gennemgås derfor ikke, men inddrages og anvendes selvstændigt af den studerende undervejs. Eksamen udløser 15 ECTS / 412,50 SAT: Undervisningsaktiviteter: 74 Forberedelse: 213,50 Eksamensaktivivteter: 125 |
|||||||||||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||||
|
Offentliggøres på CBSLearn ved semesterets start. |
|||||||||||||||||||||||||||