2012/2013 BA-IMK_KOK Kultur‐ og kommunikationsteori
| English Title | |
| Kultur‐ og kommunikationsteori |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Bachelor |
| Varighed | Et semester |
| Placering | Efterår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Fagområde/Category | |
|
|
| Sidst opdateret den 12-07-2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
| Den studerende skal kunne:
Udvise indsigt og overblik over fagområdets teorier og analytiske modeller samt deres anvendelse på konkrete problemstillinger Beskrive og analysere en udleveret case fyldestgørende, herunder: o Udvælge de mest centrale elementer i casen og gengive disse korrekt o Udvælge de begreber og modeller, som er bedst egnede til at besvare problemstillingen, og gengive disse korrekt o Anvende begreber og modeller på casen og dermed give en teoretisk informeret og empirisk velbegrundet besvarelse af problemstillingen Redegøre for begreber og modellers egnethed i forhold til den konkrete case og diskutere analytiske pointer i et bredere teoretisk perspektiv Demonstrere metode‐ og formidlingsmæssig sikkerhed, herunder: o Formulere sig klart og præcist med anvendelse af det relevante fagsprog o Angive sine kilder korrekt og konsekvent i besvarelsen o Strukturere fremstillingen og præsentere stoffet i en sprogligt og indholdsmæssigt klart formuleret og disponeret form |
|||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| . | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
Kultur‐ og kommunikationsteori består af en kronologisk
gennemgang af udviklingen i kultur‐ og
Formålet med undervisningen i Kultur‐ og kommunikationsteori er, at de studerende får overblik over hovedudviklinger inden for kultur‐ og kommunikationsteori sådan som disse fagfelter har udviklet sig uafhængigt af og i samspil med hinanden fra slutningen af 1800‐tallet. De studerende vil lære at: • Identificere, karakterisere, sammenligne og diskutere hovedstrømninger inden for kultur‐ og kommunikationsteori • Anvende teoretiske begreber og modeller på konkret (inter)kulturelle og (markeds)kommunikative cases • Vurdere anvendeligheden og forklaringspotentialer af de forskellige begreber og modeller |
|||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
| Forelæsninger og holdundervisning
|
|||||||||||||||||
| Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
|
Vejledende litteratur:
|
|||||||||||||||||