2012/2013 BA-IMK_IM Internationale markedsføringstekster, fransk, spansk eller tysk
| English Title | |
| International Marketing Texts, French, Spanish or German |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Bachelor |
| Varighed | Et semester |
| Placering | Forår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel Markedskommunikation
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Fagområde/Category | |
|
|
| Sidst opdateret den 12-07-2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal kunne
|
|||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| . | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
- Den studerende skal være i stand til at producere markedsføringstekster af en vis kompleksitet på fremmedsproget |
|||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
|
Undervisningen foregår primært på den studerendes fremmedssprog (fransk, spansk eller tysk). Udprøvningen foregår på den studerendes fremmedsprog. Kurset består af en kombination af holdundervisning, workshops/gruppearbejde og diskussioner på baggrund af en eller flere caseopgaver med fokus på problemorienteret arbejde. |
|||||||||||||||||
| Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
|
Vejledende litteratur: Fransk: Loth, Désiré (2006) Marketing international, Editions Publibook (2e édition). Bailly, Sébastien (2003) Bien écrire pour le Web, Editions Eyrolles. Savoir rédiger, Larousse, Paris, 2009. Følgende bøger vil blive inddraget efter behov: Rasmussen, Jens og Lilian Stage (1993) Moderne Fransk Grammatik. Schønberg. Brahic, Mireille (2001) Mieux rédiger les écrits professionnels, Editions d’Organisation. Spansk: Introducción al marketing. 1994. Salvador Miquel, Alejandro Mollá, J. Enrique Bigné. McGraw-Hill Introducción a la economía española. 2005 (26.a edición) . Ramón Tamames. Alianza Editorial. Culturas y organizaciones. 1999. Geert Hofstede. Alianza Editorial. Los consumidores del siglo XXI. 1999. Ma Luisa Solé Moro. Esic Editorial. Marketing across cultures. 2009 (fifth edition). Jean-Claude Usunier & Julie Anne Lee. Pearson Education. Tysk: Claudia Mast m.fl.: Kundenkommunikation – ein Leitfaden; Lucius& Lucius Verlagsgesellschaft, 2005, ISBN 3-8282-0263-2 (ca. 20 € på www.amazon.de) Michaela Muschitz: Klartext schreiben im Business, Gabal, 2010, ISBN 978-3-86936-066-9 (ca. 15 € på www.amazon.de)
http://www.sinus-institut.de/fileadmin/dokumente/Infobereich_fuer_Studierende/Infoblatt_Studentenversion_2010.pdf (B-t-C) www.medien-treff.de(B-t-B) www.auma.de(om messer) www.medienhandbuch.dePortal für Medien, IT, Kultur und Kommunikation www.wuv.deWerben und Verkaufen |
|||||||||||||||||