2011/2012 KAN-HRM_HR26 Belønningsledelse
| English Title | |
| Belønningsledelse |
Kursusinformation | |
| Sprog | Dansk |
| Point | 15 ECTS (450 SAT) |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Kandidat |
| Varighed | Et semester |
| Placering | Efterår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for cand. merc. |
| Kursusansvarlig | |
| |
| Fagområde/Category | |
| |
| Sidst opdateret den 29 maj 2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
|
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at være i stand til: at analysere og forholde sig refleksivt til teoretiske og empiriske problemkomplekser præstationsmåling og belønning at kunne forholde sig refleksivt til konkrete dilemmaer inden for fagets tematiske (teoretiske og praktiske) felt – og vurdere denne selvforståelse i forhold til andre mulige positioner at kunne anlægge et kvalificeret videnskabsteoretisk og metodologisk perspektiv på fagets tematiske felt at kunne inddrage relevante internationale HRM-aspekter i tolkningen af fagets tematiske felt.
| |||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| Belønningsledelse | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
Faget kredser omkring måling, rapportering og styring af performance, motivation, jobdesign, ansvarsfordeling, subjektive og objektive belønningsformer, personaleudgifter og forhandlinger. Fordele og problemer med kvantificering af HRM i forskellige målingssystemer behandles både i forhold til målingernes nøjagtighed/tilstrækkelighed og de sociale konsekvenser. | |||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
| Undervisningsformen er en vekselvirkning mellem forelæsninger, øvelser, casediskussioner og gæsteindlæg. | |||||||||||||||||