2011/2012 DIP-IBV8 Sales Management /virtuel
| English Title | |
| Sales Management /virtuel |
Kursusinformation | |
| Sprog | Dansk |
| Point | 5 ECTS (150 SAT) |
| Type | Valgfrit |
| Niveau | Diplom |
| Varighed | Et quarter |
| Placering | Efterår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for HD (AU) |
| Kursusansvarlig | |
| |
| Fagområde/Category | |
| |
| Sidst opdateret den 29 maj 2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal: * Erhverve viden om de mest centrale begreber, værktøjer, teorier og modeller, der knytter sig til valgfagets centrale problemstillinger * Opnå forståelse for, hvordan udvikling af salgets organisering og salgsledelse kan ses som en central udviklingsproces i virksomheden Den studerendes centrale færdigheder består i at kunne: * Identificere, analysere og udarbejde begrundede forslag til planlægning, organisering og ledelse af salgsprocessen under hensyntagen til den konkrete situation og via benyttelse af valgfagets værktøjskasse * Være i stand til kritisk at begrunde, bedømme og anvende relevant teori til at angive løsninger på et givet problem indenfor problemfeltet * Udvikle konkrete færdigheder til at analysere virksomhedens processer omkring salg og salgets ledelse, herunder fremkomme med begrundede forbedringsforslag på såvel operationelt, taktisk som strategisk plan. Den studerendes centrale kompetencer består i at kunne: * Dokumentere et anvendelsesorienteret overblik over fagmodulets begrebs- apparat og pensum med henblik på at kunne anvende dette i relation til udvikling af salgsorganisationer * Dokumentere indsigt i konsekvenserne af at vælge mellem alternative teoretiske og metodiske tilgange til forskellige former for organisering af salget * Fremkomme med begrundede forslag til, hvordan en virksomhed kan opbygge salgsfremmende strukturer og processer. Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. | |||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| Sales Management | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Der opereres med en strategisk indfaldsvinkel med inddragelse af markeds- Fagmodulet vil især fokusere på følgende emneområder: Strategiske issues: Taktiske issues: | |||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
| Fagelementet er baseret på en kombination af virtuelle diskussioner de studerende imellem og en coach på basis af uploadede læringsmaterialer og opgaver. Der arbejdes både individuelt og i grupper. De studerende vil løbende igennem forløbet skulle fortolke materialet og videreformidle dette skriftligt til deres medstuderende. | |||||||||||||||||
| Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||
Studieleder Flemming Cumberland | |||||||||||||||||
| Litteratur | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||