2011/2012 DIP-IB10 Afgangsprojekt
| English Title | |
| Final Project |
Kursusinformation | |
| Sprog | Dansk |
| Point | 15 ECTS (450 SAT) |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Diplom |
| Varighed | Et semester |
| Placering | Forår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for HD (AU) |
| Kursusansvarlig | |
| |
| Peter Gammeltoft | |
| Fagområde/Category | |
| |
| Sidst opdateret den 29 maj 2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
|
Den studerende skal: • Vælge teorier, metoder eller modeller der på fyldestgørende vis kan belyse den selvvalgte problemstilling og lede til operationelle eller teoretiske orienterede løsningsforslag. • Demonstrere fuld forståelse og indsigt i de valgte teorier, metoder eller modeller. Den studerende skal kunne: • Afgrænse et problemfelt til en operationaliserbar problemstilling fuldt tilfredsstillende. • Analysere den selvvalgte problemstilling på baggrund af de valgte teorier, metoder eller modeller og levere fagligt solide operationelle eller teoretisk orienterede løsningsforslag. • Formidle resultatet, skriftligt såvel som mundtligt, på et sprogligt og fagligt højt niveau. Den studerende er i stand til: • At indhente og anvende relevant litteratur både fra pensum for HD 2. Del IB linjens fagelementer og udenfor pensum. • At indsamle, behandle og analysere relevant empirisk materiale på professionel vis. Den samlede arbejdsbelastning dækker timer fordelt på projektarbejde, vejledning og eksamensaktiviteter. | |||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| Afgangsprojekt | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Formålet med hovedopgaven er at opøve den studerende i at behandle, analysere og fremsætte løsningsforslag til en kompleks selvvalgt problemstilling relateret til linjens indehold samt kommunikere disse resultater på et højt fagligt og sprogligt niveau. | |||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
|
Fremmøde: Den enkelte studerende tilknyttes en vejleder til projektet der yder vejledning til den studerende igennem processen og vil fungere som eksaminator. Virtuel: Den enkelte studerende tilknyttes en vejleder til projektet der yder virtuel vejledning til den studerende igennem processen og vil fungere som eksaminator. | |||||||||||||||||